اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

مقایسه پاداش قهرمانان بازی‌های آسیایی با اعضای هئیت مدیره فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۱۶۹۵۵۵
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
مقایسه پاداش قهرمانان بازی‌های آسیایی با اعضای هئیت مدیره فدراسیون فوتبال
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: در جایی که یکی از فدراسیون‌ها فقط برای حضور در مسابقات جهانی، معادل ۲۰ هزار دلار به اعضای هیات رئیسه خود پاداش می‌دهد، پاداش ۱۰ هزار دلاری برای ورزشکاری که قهرمان بازی‌های آسیایی می‌شود، مبلغ کمی است؛ تعدادی از اعضای هیات اجرایی معتقدند که در مقابل ورزشکاران نباید خساست به خرج داد.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از پیشنهاد ۲۰ هزاردلاری برخی اعضای هیات اجرایی برای مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: پرداخت پاداش ۴۰ میلیاردتومانی به طلایی‌های هانگژو در قبال بودجه ۸۰۰ میلیاردتومانی کمیته، عدد شگفت‌انگیزی نیست.

حمید عزیزی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در واکنش به پیشنهاد مطرح شده از سوی دبیرکل کمیته ملی المپیک برای تعیین پاداش ۱۰هزار دلاری برای مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی هانگژو و سرمربیان‌شان گفت: موضوع تعیین میزان پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هنوز در جلسه رسمی هیات اجرایی مطرح نشده و مصوبه‌ای هم در این خصوص نداشته‌ایم اما با توجه به اهمیت موضوع، صحبت‌ها، مشورت‌ها و پیش‌زمینه‌هایی درباره آن بین اعضای هیات اجرایی مطرح شده است. تعدادی از اعضای هیات اجرایی معتقدند که در مقابل ورزشکاران نباید خساست به خرج داد.

وی تاکید کرد: در جایی که یکی از فدراسیون‌ها فقط برای حضور در مسابقات جهانی، معادل ۲۰ هزار دلار به اعضای هیات رئیسه خود پاداش می‌دهد، پاداش ۱۰ هزار دلاری برای ورزشکاری که قهرمان بازی‌های آسیایی می‌شود، مبلغ کمی است؛ آن هم در رقابتی که دیگر کشورها پاداش‌ها و هزینه‌های میلیون دلاری دارند و ما امیدواریم تعداد طلاهای ما از ۱۹ طلای جاکارتا عبور کند.

رقم ناچیز پاداش ۴۰ میلیاردی طلایی‌ها در مقابل بودجه ۸۰۰ میلیاردی

وی افزود: پیشنهاد بعضی از اعضای هیات اجرایی برای پاداش پای سکوی طلایی‌های بازی‌های آسیایی، مبلغ ۲۰ هزار دلار برای ورزشکار و ۲۰ هزار دلار برای سرمربی و اعضای کادر فنی و مدیریتی تیم است؛ یعنی مجموعا ۴۰ هزار دلار برای هر مدال طلا. اگر در بازی‌های آسیایی ۲۰ طلا کسب کنیم، مجموع پاداش‌ها ۸۰۰ هزار دلار، معادل ۴۰ میلیارد تومان خواهد شد. در جایی که بودجه امسال کمیته ملی المپیک بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین‌شده، پاداش ۴۰ میلیارد تومانی طلایی‌های هانگژو عدد شگفت‌انگیزی نیست.

طرح پیشنهاد اولیه ۱۰۰ هزاردلاری برای طلایی‌های پاریس

عزیزی با اشاره به رایزنی‌های اعضای هیات اجرایی برای تعیین پاداش مدال‌آوران المپیک پاریس ادامه داد: اعضای هیات اجرایی بنا داشتند پاداش ۱۰۰ هزار دلاری را برای طلایی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پیشنهاد بدهند.

وی در تشریح دلایل این پیشنهاد عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید بهترین نتیجه ما در ادوار المپیک، به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن برمی‌گردد که موفق به کسب ۷ مدال طلا شدیم. بنابراین هزینه ۱۰۰ هزار دلار به‌صورت مستقیم و اعطای چنین پاداشی به مدال‌آوران طلایی المپیک، عدد بالایی نیست. ضمن این‌که با توجه به بودجه، امکان پرداخت آن را هم در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت.

۱۰ هزاردلار دبیرکل در مقابل ۲۰ هزاردلار هیات اجرایی

عزیزی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدد ۱۰ هزاردلاری اعلام شده از سوی دبیرکل کمیته ملی المپیک، به نظر می‌رسد اعضای هیات اجرایی با پاداش ۲۰ هزاردلاری برای طلایی‌های هانگژو موافق هستند، گفت: در صحبتی که بنده با تعدادی از اعضای هیات اجرایی داشتم، چنین نظری مطرح بود. حالا باید موضوع در جلسه هیات اجرایی مطرح شود تا ببینیم برای تامین و تخصیص اعتبار آن مقاومت دارند یا موافقت خواهند کرد.

تعیین پاداش کادرفنی رشته‌های تیمی با فرمول

رئیس فدراسیون گلف و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد پاداش ۲۰ هزاردلاری شامل سرمربیان طلایی هم خواهد شد یا خیر گفت: پیشنهاد ما اعطای ۲۰ هزار دلار به ورزشکار طلایی و ۲۰ هزار دلار به سرمربی و اعضای کادرفنی و مدیریتی طلایی‌ها بود. چراکه معتقدیم نباید سرمربی و اعضای کادرفنی را فراموش کرد. چون یک تیم کامل پشت یک ورزشکار طلایی زحمت می‌کشند. ضمن این‌که برای اعطای پاداش به کادرفنی رشته‌های گروهی باید فرمولی تنظیم کنیم که ارزش مدالی در آن نهفته باشد. هرچند که در جدول، مدال رشته گروهی برای‌مان فقط یک مدال محاسبه می‌شود ولی افکار عمومی برای مدال رشته‌های گروهی ارزش دیگری قائل است و ما هم باید تلاش کنیم که این موضوع را در فرمول محاسباتی خود لحاظ کنیم.

پاداش نقره و برنز هانگژو از نگاه هیات اجرایی

عزیزی درخصوص پیشنهاد اعضای هیات اجرایی برای پاداش مدال‌آوران نقره و برنز بازی‌های آسیایی و المپیک هم گفت: پیشنهاد ما لحاظ کردن پاداش ۸ و ۵ هزاردلاری برای مدال‌آوران نقره و برنز بازی‌های آسیایی است. برای المپیک هم پیشنهادمان حفظ همین تناسب است. یعنی اگر ۲۰ هزار دلار را با ۱۰۰ هزار دلار مقایسه کنیم، پیشنهادمان برای معادل‌سازی ۸ و ۵ هزاردلار هم رعایت همین تناسب است.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها این است که تا زمان برگزاری بازی‌های آسیایی، تغییرات ارزی چندانی نخواهیم داشت و از این بابت با جهش شگفت‌انگیزی مواجه نخواهیم شد اما اگر تا المپیک پاریس تغییرات ارزی رخ دهد، قطعا به همان نسبت هم تغییرات بودجه‌ای برای کمیته ملی المپیک رخ خواهد داد و توان بودجه‌ای کمیته در آن‌چه دولت پیش‌بینی می‌کند هم افزایش خواهد یافت؛ چه در لایحه بودجه و چه در قانونی که مجلس تصویب می‌کند.

گفتنی است سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مصاحبه اخیر خود با سایت کمیته از پیشنهاد پاداش ۱۰ هزار دلاری پای سکوی مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی خبر داد و تاکید کرد قرار است این پیشنهاد در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مطرح شده و پس از تصویب معادل ریالی پاداش ۱۰ هزار دلاری پای سکو به حساب ورزشکاران واریز شود.

وی همچنین عنوان کرد سرمربیان طلایی هم معادل ۱۰ هزار دلار پاداش خواهند گرفت. ضمن این‌که وی پاداش مدال‌های نقره و برنز را نیز به ترتیب ۳ هزار و ۱۵۰۰ دلار پیشنهاد داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->